[Direcció] Informació sobre els exàmens finals Q1-20/21

Benvolgut estudiantat,

Espero que vosaltres i les vostres famílies estigueu be de salut i hagueu pogut gaudir una mica de les festes, tot i que la situació sanitària ens ha obligat a tots a celebrar els nadals de manera diferent. Seguim molt preocupats per la situació sanitària i treballant per a que no afecti massa a la nostra activitat acadèmica. Desitjo de tot cor que tinguem tots un millor 2021 i que l’esforç que esteu fent per seguir les classes majoritàriament en format no presencial tingui el seu fruit.

Vam rebre un mail del Rector aquesta setmana indicant que, a data d’avui, a la UPC es mantenen les mesures previstes per als exàmens de final de quadrimestre, i amb indicacions per a la correcte mobilitat.

Les mesures i restriccions a causa de la COVID-19 restringeixen actualment del 7 al 16 de Gener l’entrada i sortida de cada municipi amb excepcions que caldrà justificar adequadament com ara l’assistència per exàmens a centres universitaris. En aquest sentit, els estudiants que hagin de demostrar el motiu del seu desplaçament durant el període d’exàmens hauran de dur els tres documents següents:

1) Certificat d’autorresponsabilitat. Ho podeu trobar a:

Escolliu l’opció “Certificat d’entrada i sortida del municipi” i seleccioneu l’opció “Assistència a centres universitaris, docents i educatius, incloses les escoles d’educació infantil”.

2) Certificat de matrícula obtingut a l’e-secretaria

Seguiu el camí següent: certificats/sol·licita certificat/nova sol·licitud/Tipus de certificat: Altres / Certificat de matrícula

3) Certificat d’assistència a una activitat d’avaluació presencial (examen). Aquest certificat el trobareu penjat a la Atenea de les vostres assignatures, en el cas d’exàmens presencials.

Adjuntem també el protocol i recomanacions a seguir pels exàmens presencials. Si us plau, us preguem que llegiu el document amb deteniment i que seguiu el protocol per la salut de tots.

Les aules estaran obertes 10 minuts abans de començar l’examen. Els estudiants hauran d’esperar fora de l’edifici fins 10 min abans de l’examen. El professor indicarà l’aula que li correspon a cada estudiant en el cas de que hi hagi més d’una aula per l’examen. Us demanem que tant a l’entrada com a la sortida eviteu les aglomeracions d’estudiants.

Es demana puntualitat. No es permetrà l’entrada a l’aula un cop l’examen hagi començat.

Donat que durant els exàmens s’obriran portes i finestres per afavorir la renovació de l’aire, us recomanem que preveieu roba adequada a la temperatura d’aquesta època de l’any.

En cas que un examen es faci presencialment i algun estudiant no pugui fer-lo per estar confinat o qualsevol altra raó justificada, haurà de notificar-ho al professor responsable de l’assignatura i comunicar-ho a covid.camins@upc.edu (positiu, pendent PCR, quarantena…) documentant-ho de la millor manera possible, per fer-ne el seguiment i activar mesures alternatives. . El professor responsable de l’assignatura haurà de decidir en cada cas com adapta l’avaluació dels estudiants afectats de la mateixa manera que ho faria en cas de qualsevol malaltia sobrevinguda.

L’opció de fer la prova de forma remota als estudiants que no poden assistir presencialment és només una de les opcions possibles, no és en cap cas una obligació del professor ni un dret de l’estudiant. Es podran establir d’altres mecanismes d’adaptació a la situació, sempre que acadèmicament no afectin a la qualitat de l’avaluació.

Els estudiants que, tot i haver d’estar confinats, assistissin a l’examen de forma presencial incorrerien en una falta molt greu que posa en perill la salut de la resta de companys i professors. Si es detectessin casos així, motivarien l’obertura d’expedients a la Universitat i la intervenció de les autoritats pertinents.

En el cas que algun estudiant tingui el mateix dia més d’un examen en diferents modalitats (presencial/remot) i no tingui temps de desplaçar-se per poder fer les proves remotes des del seu domicili, podrà demanar a consergeria del C1 que li obrin una de les aules habilitades per a tal fi.

Ben cordialment,

Esther Real