Dubtes sobre la Fase Inicial

Què és la Fase Inicial?

És el primer grup d'assignatures que hauràs de cursar un cop hagis entrat a la ETSECCPB. Aquestes assignatures sumen 60 ECTS, són obligatòries, i són de caire general. Amb aquestes assignatures es pretén donar als alumnes uns coneixements bàsics generals que els permetin assolir un mínim de coneixements i així assegurar que no hi haurà problemes de base en assignatures més avançades.

Quant de temps puc estar cursant la Fase Inicial?

La normativa de la Universitat diu que un alumne pot trigar el doble del temps estipulat per aprovar la Fase de Selecció.

En el cas de la ETSECCPB, els temps teòric que triga un alumne a aprovar la Fase Inicial és un any, per tant, en cas de suspendre'n alguna, el temps màxim que pots trigar a aprovar totes les assignatures de la Fase Inicial són 2 anys si estàs matriculat a temps complet, o 4 anys si estàs matriculat a temps parcial.

Què passa si no aprovo totes les assignatures en el temps establert?

Si un alumne no aprova aquests 60 ECTS en dos anys, la Universitat no et permet continuar estudiant a l'ETSECCPB. No pots tornar a demanar l'accés a l'ETSECCPB durant els 3 següents anys, ja que es considera que el teu rendiment no ha estat l'adequat.

En casos excepcionals i degudament justificats es pot demanar un any de gràcia, que permet allargar 1 any més la Fase de Selecció. Per demanar aquest any addicional cal fer una instància a la secretaria de la ETSECCPB.

Si ja he aprovat algunes assignatures de la Fase Inicial i me n'han quedat algunes per repetir l'any que ve, puc agafar assignatures de fora de la Fase Inicial?

No en pots agafar com a norma general. Però, en cas que el nombre de crèdits que et quedin pendents per aprovar a la fase inicial sigui inferior a 18, pots matricular fins a 24 crèdits addicionals cada quadrimestre (18 si estudies a temps parcial), sempre i quan compleixin els prerequisits que es demanen. Això només es pot fer una vegada, amb la qual cosa, si a l'any següent continues tenint una assignatura de la Fase Inicial suspesa, només et deixaran matricular aquella, suposant que la ETSECCPB et concedeixi un any de gràcia.

És a dir, és prioritari aprovar la Fase Inicial abans d'anar avançant i deixar-la de banda.